1. ALGEMENE VOORWAARDEN WEBSHOP KARAMA

    Identiteit van de ondernemer
    VAN:
    – Ouafae Laabid handelend onder de naam KARAMA
    Vestigings- en bezoekadres: Graveerstift 73, 3328 KM Dordrecht,
    hierna te noemen: Karama
    KvK- nummer: 52632423
    BTW-nummer: NL180100427B01
    Emailadres: info@karama.nl
    Telefoonnummer: 0643716905

  2. Artikel 1. Definities

    In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Karama: de eenmanszaak Karama
    2. Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden
    3. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    4. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Karama;
    5. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door Karama georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    6. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
    7. Schriftelijk: op schrift, per e-mail of per fax.
    8. Producten: de producten die door Karama op haar internetsite worden aangeboden.
    9. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    10. Website: karama.nl

     

  3. Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Karama en iedere overeenkomst die tot stand komt tussen Karama en een consument en tussen Karama en een rechtspersoon die handelt inde uitoefening van een beroep of bedrijf.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de Karama zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3.Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4.Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
    5. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met Karama waarbij voor de uitvoering derden dienen te worden betrokken.
    6. Van de algemene voorwaarden kan slecht schriftelijk worden afgeweken, onder de uitdrukkelijke toestemming van Karama. Indien van een onderdeel van de algemene voorwaarden wordt afgeweken, blijven de overige bepalingen onverkort van kracht.
    7. Indien door een gerechtelijke uitspraak of door een bindende uitspraak van een andere bevoegde instantie één van de artikelen van de algemene voorwaarden vernietigbaar wordt verklaard, blijven de overige bepalingen van de algemene voorwaarden onverkort van kracht.

  4. Artikel 3. Het aanbod

    1.Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2.Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Karama gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten.
    Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Karama niet.
    3.Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs inclusief belastingen;
    • de eventuele kosten van aflevering;
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de Karama de prijs garandeert;
    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
    • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
      de gedragscodes waaraan Karama zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
  5. Artikel 4. De overeenkomst

    1.De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2.Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Karama onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Karama is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3.Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Karama passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Karama daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4.Karama kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Karama op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
    gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5.Karama zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    1. a. het bezoekadres van de vestiging van Karama waar de consument met klachten terecht kan;
    2. b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    3. c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    4. d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de Karama deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
    5. e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

      6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

  6. Artikel 5. Herroepingsrecht

    1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.
    Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de
    consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de Karama
    bekend gemaakte vertegenwoordiger.
    2.Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en
    de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat
    nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien
    hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
    geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat
    en verpakking aan de Karama retourneren, conform de door de Karama
    verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    3. het op enigelei wijze gebruiken/verbruiken van de inhoud van de producten,
    of het zodanig openen dat de inhoud wordt blootgesteld, of handelen anderszins,
    dat het product onverkoopbaar maakt is in dit kader niet toegestaan.
    Artikel 6. Kosten in geval van herroeping
    1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de
    kosten van terugzending voor zijn rekening.
    2. Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal Karama dit bedrag zo
    spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending,
    terugbetalen. De werkelijke kosten voor het terugstorten van de ontvangen
    betalingen komen voor rekening van de consument.
    Artikel 7. Uitsluiting herroepingsrecht
    1. Karama kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover
    voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien
    Karama dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
    overeenkomst, heeft vermeld.
    2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    5
    a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties
    van de consument;
    b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    d. die snel kunnen bederven of verouderen;
    e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
    waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    f. voor losse kranten en tijdschriften;
    g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument
    de verzegeling heeft verbroken.
    Artikel 8. Levering en uitvoering
    1. Karama zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
    ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van haar producten.
    2. Levering geschiedt na totstandkoming van de overeenkomst met bekwame
    spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een langere leveringstermijn is
    overeengekomen. Indien bezorging vertraging ondervindt, zal de
    leveringstermijn kunnen uitlopen met een termijn van 30 dagen.
    3. Consument is verplicht om bij aflevering de producten in ontvangst te nemen
    op het tijdstip van aflevering. Aflevering geschiedt op het adres van consument
    dat bij Karama bekend is gemaakt. Consument is gehouden om elke
    adreswijziging onmiddellijk aan Karama mede te delen.
    4.Het is Karama toegestaan verkochte producten in gedeelten te leveren. Dit
    geldt niet indien een deellevering geen zelfstandige waarde heeft.
    5. Alle door Karama geleverde producten blijven het eigendom van Karama
    totdat de koper aan alle betalingsverplichtingen uit alle met Karama gesloten
    koopovereenkomsten is nagekomen.
    Artikel 9. Prijs
    1. Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn de door Karama afgegeven
    prijzen:

    – in euro’s
    – exclusief BTW
    – op basis van door Karama gehanteerde minimum hoeveelheden
    – exclusief kosten van verzending, verpakking, vervoer en assurantie
    2. Orders boven € 200,00 excl. BTW worden in Nederland franco door Karama
    vrij aan afleveradres geleverd. Onder de € 200,00 wordt door Karama € 10,00
    verzendkosten in rekening gebracht.
    3. Gedurende in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
    aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen
    als gevolg van verandering in btw-tarieven.
    6
    4. In afwijking van het vorige lid kan Karama producten of diensten waarvan de
    prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiele markt en waar
    Karama geen invloed op heeft, met variable prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde
    richtprijzen, worden bij het aanbod vermeld.
    5. Karama heeft de bevoegdheid om de bedongen prijs binnen 3 maanden na
    totstandkoming van de overeenkomst te verhogen, zoals bedongen in de
    overeenkomst. De consument is in dat geval bevoegd de overeenkomst te
    ontbinden.
    6. Karama heeft de bevoegdheid om de bedongen prijs na 3 maanden na
    totstandkoming van de overeenkomst te verhogen, zoals bedongen in de
    overeenkomst en deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    7. Karama kan niet gehouden worden aan prijsvermeldingen die evident onjuist
    zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke zet- of drukfouten.
    Artikel 10. Betaling

    1. Betalingen kunnen worden uitgevoerd per creditcard (Mastercard en VISA) of
    via iDeal. Alle bestellingen dienen door de consument te worden betaald, volgens
    de door de consument gekozen betaalmethode.
    2. Karama is gerechtigd om de nakoming van verplichtingen uit de
    overeenkomst op te schorten, in geval van toerekenbare niet-nakoming door de
    consument van zijn verplichtingen op grond van de overeenkomst.
    3. Indien de betaling door de consument geschiedt per creditcard, geldt het
    volgende. De verstrekte creditcardgegevens worden nagetrokken voordat de
    betaling geschiedt. Producten worden alleen verzonden naar het adres dat
    tijdens de bestelling door de consument op de internetsite van Karama wordt
    opgegeven als zijnde het adres van de creditcardhouder.
    Artikel 11. Garantie
    1. Karama staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen
    van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
    totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Karam er tevens voor in
    dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door Karama, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan
    de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
    overeenkomst tegenover Karama kan doen gelden.

    3. De consument dient de gekochte producten bij aflevering of zo spoedig
    daarna als mogelijk te (laten) onderzoeken. Hierbij dient de consument na te
    gaan of het geleverde aan de overeenkomst beantwoordt, te weten:

    of de juiste producten zijn geleverd;
    7

    of de afgeleverde producten wat betreft kwantiteit (bijvoorbeeld de hoeveelheid
    en het aantal) overeenstemmen met het overeengekomene;

    of de afgeleverde producten voldoen aan de overeengekomen kwaliteitseisen of,
    indien deze ontbreken, aan de eisen die gesteld mogen worden voor een
    normaal gebruik en/of handelsdoeleinden.
    Indien het geleverde product een gebrek vertoont, heeft de consument recht op
    herstel van het product. Karama kan er voor kiezen om het product te
    vervangen indien herstel op bezwaren stuit. De consument heeft slechts recht op
    vervanging indien herstel van het product niet mogelijk is.

    4. De garantie geldt niet indien schade het gevolg is van een onjuiste
    behandeling dan wel het niet juist opvolgen van instructies.
    Artikel 12. Aansprakelijkheid

    1 Karama is, behoudens opzet en grove schuld, op geen enkele wijze
    aansprakelijk voor schade ontstaan tengevolge van de onjuistheid en/of
    onvolledigheid en/of onrechtmatigheid van de inhoud van het gebruik van het
    product.
    2. Alle aanwijzingen op de verpakking en bijsluiters dienen te worden opgevolgd.
    Voor afwijkend gebruik en/of hantering daarvan wordt door Karama geen
    aansprakelijkheid aanvaard.
    3. De aansprakelijkheid van Karama is beperkt tot het bedrag van de door de
    assuradeur van Karama in een onderhavig geval te verstrekken uitkering.

    4. Indien de verzekering in enig geval geen dekking biedt of niet tot uitkering
    overgaat, en Karama aansprakelijk is, is de aansprakelijkheid van Karama
    beperkt tot tweemaal de factuurwaarde van de transactie, althans dat gedeelte
    van de transactie waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
    Artikel 13. Geschillenbeslechting
    Alle geschillen die tussen partijen mochten ontstaan, naar aanleiding van hun
    overeenkomst dan wel van nadere overeenkomst en andere handelingen in
    samenhang met de onderhavige overeenkomst zullen worden beslecht door de
    rechtbank te Dordrecht.
    Artikel 14. Toepasselijk recht
    Op elke overeenkomst tussen gebruiker en de consument is Nederlands recht
    van toepassing. Het Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

    Artikel 15. Wijziging en vindplaats van de voorwaarden
    Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel
    te Rotterdam.